10 mituri despre nutritie

 

 

 

10 mituri surprinzătoare despre nutriție și spulberarea lor:

10. Alimentaţia cu conţinut ridicat de carbohidraţi îngraşă. Cu toate acestea, eliminarea carbohidraţilor poate aduce beneficii doar pe termen scurt. O astfel de dietă duce la scăderea în greutate numai datorită reducerii conţinutului de apă din organism. Consumul moderat de carbohidraţi nu te va îngrăşa. Carbohidraţii sunt folosiţi de corp când produce energie iar reducerea drastică a acestora poate duce la stări letargice.

09. Bea aproximativ 8 pahare de apă pe zi pentru a înlocui apa pe care o elimini prin respiraţie, transpiraţie şi urină. Este greu să apreciezi cantitatea de apă pe care o elimini şi trebuie înlocuită zilnic dar îţi poţi face o idee atunci când mergi la toaletă. Dacă culoarea urinei este galben pal atunci cantitatea de apă din corp este echilibrată, dacă este galben închis atunci ai nevoie de mai multă apă.

08. Pâinea neagră se presupune a fi în întregime din cereale, dar cu toate acestea, în multe cazuri culoarea neagră este obţinută prin adăugare de coloranţi şi aditivi. Citeşte întotdeauna eticheta pentru a fi sigură că este produsul este exact cea ce pare.

07. Consumul de ouă ridică colesterolul. Acest mit se datorează faptului că gălbenuşul de ou are cel mai mare conţinut de colesterol dintre toate alimentele. În orice caz un gălbenuş de ou nu conţine nici pe departe atât de mult colesterol încât să prezinte riscuri de sănătate. Studiile specializate arată că un ou pe zi ne asigură o sursă bună de nutrienţi şi nu influenţează în nici un fel colesterolul.

06. Alcoolul este dăunător. Din nou, consumul cu moderaţie este cheia. Un pahar de vin sau 2 de bere sunt considerate cantităţi moderate şi nu vor dauna sănătăţii unui adult. Alcoolul este anticoagulant iar vinul roşu conţine antioxidanţi, deci consumul zilnic a unei mici cantităţi de alcool nu poate fi decât benefic pentru sănătatea ta.

05. Suplimentele alimentare sunt necesare pentru oricine. Dacă ai o alimentaţie echilibrată şi variată, cu conţinut de fructe, legume şi cereale precum şi lactate cu conţinut scăzut de grăsimi alături de proteine şi cantitatea necesară de calorii nu ai nevoie de suplimente alimentare. Vitaminele suplimente alimentare sunt recomandate numai persoanelor gravide sau cu probleme de nutriţie.

04. Consumul de extra proteine este necesar atunci când se doreşte creşterea masei musculare. Contrar campaniilor publicitare, cosumul de extra proteine nu ajută în nici un fel la creşterea masei musculare, atât timp cât nu se fac şi exerciţii fizice în paralel. Chiar şi atunci cerinţa de proteine poate fi satisfăcută numai prin alimentaţie. Consumul ridicat de suplimente este un potenţial risc, deoarece organismul poate intră în dificultate lucrând în plus la eliminarea excesului de proteine.

03. Consumul de fibre poate cauza probleme dacă suferim de sindromul colonului iritabil. Există 2 feluri de fibre, solubile şi insolubile. Fibrele insolubile pot cauza probleme celor cu acest sindrom dar pe de altă parte cele solubile sunt absorbite mai uşor

02. Este recomandat să mâncăm imediat după antrenament. Este adevărat că sportivii de performanţă trebuie să consume carbohidraţi imediat după antrenament pentru a compensa glicogenul pierdut în timpul exerciţiilor fizice. Ei preferă totuşi lapte cu ciocolată degresat, sau băuturi carbohidrate ca Gatorade deoarece proteinele conţinute în mâncare nu ajută la dezvoltarea musculaturii.

01. Diabetul de tip 2 poate fi prevenit prin consumul de alimente cu conţinut scăzut asupra indicelui glicemic. Nivelurile ridicate de glucoză nu sunt ceea ce se poate numi ‘cauza diabetului’, boala este cauzată de rezistenţa organismului la insulină. Alimentele bogate în indice glicemic pot conduce la ridicarea nivelului de glucoză, dar aceasta este doar un indicator al prezenţei diabetului zaharat şi nu cauza principală.


Sarea....leac pentru toate Pizza perfectă pentru familia ta Spaghetti cu scoici Saint Jacques 9 sfaturi de nutritie corecta! Cartoful Combinatii de alimente compatibile si incompatibile 10 mituri despre nutritie Este sanatos uleiul alimentar? Calciul si magneziul, minerale esentiale pentru organism Rolul fierului in organism Rolul alimentatiei in fitness - Aminoacizii Importanta apei in curele de slabire Metode care te ajuta sa fii mai energic pe timpul zilei!!! Painea Alimentatia pe grupe sangvine Glucide Acneea nu e doar o boala a adolescentei Cura de slabit in numai 13 zile Regimul Okinawa Cafeaua!! Bananele-elixirul tineretii Ortorexia (obsesia) pentru alimentatia sanatoasa Importanta calciului! Caracteristicile marului Mierea si proprietatile sale Cocktail cu Pepene Verde Pepenele galben Totul despre soia Gulia!!! Morcovul!! Efectele scortisoarei!!! Varza-medicament miraculos! Dieta de iarna-ketogenica Efectele cepei!!! Usturoiul in viata noastra!!! Alimente sanatoase pentru a dormi mai bine Caracteristicile oului!! Avantajele ciocolatei!!! Dieta de ingrasare Cinci mituri populare despre nutritie, demontate Carbohidrati Componentele energizantelor!!! Ce sunt fibrele? Rolul vitaminelor in viata de zi cu zi!!! Lipidele Sarea iodata Miracolul Ceaiului verde!!! Proteinele Bulimia Importanta apei in viata noastra!!! Cerealele integrale pentru sanatatea dumneavoastra Dieta cu lamai Trucuri si sfaturi practice Dieta in cuplu Beauty Drinks - bauturi hipocalorice Diete pentru vara - scapa rapid de kilograme Alimentatia si sanatatea Prepararea salatelor (II) Prepararea salatelor (I)

Oferta speciala

Almette Smantana 150g ...

Pret: 6.8 Lei

Oferta speciala

Neumarkt 0.5l ...

Pret: 2.2 Lei

Oferta Speciala

Banane 1kg ...

Pret: 6.8 Lei

Oferta Speciala

7 Days Max Ciocolata 90g ...

Pret: 2.5 Lei