Ce sunt fibrele?

 

      Fibrele alimentare sunt substante inrudite cu carbohidratii, dar care nu pot fi digerate. Ele pot suferi diverse transformari in intestin, insa cu ajutorul bacteriilor care traiesc aici.  Exista fibre solubile in apa(gasite in special in pulpa fructelor)  si fibre insolubile in apa. Cele utile pentru digestie sunt cele insolubile, care, se gasesc in coaja fructelor, in legume, in diverse seminte si in taratele de cereale. Adica alimentele si partile din alimente neglijate sau aruncate pur si simplu Beneficiile fibrelor
      Beneficiile fibrelor alimetare:
1. Fibrele alimentare, bune pentru slabire
      Deoarece se umfla in intestine creaza repede senzatia de satietate, foamea dispare, consumul caloric este minimal pentru ca fibrele nu se absorb, detoxifica flora intestinala care faciliteaza totodata detoxifierea organismului si raman multi timp in intestine, intretinand senzatia de satietate pentru mai mult timp.
2. Fibrele alimentare scad colesterolul

      Este vorba de scaderea colesterolului din sange prin influentarea absorbtiei lui din alimente la nivelul intestinului subtire. Fibrele inhiba absorbtia unor grasimi, fiind utile in regimul celor cu boli dislipidemice, cardiace, hipertensive si placi de aterom.
3. Consumul de fibre previde aparitia cancerului de colon

      Datorita umflarii fibrelor in intestine, reglarea consistentei bolului alimentar si facilitarii motilitatii intestinale (miscarile prin care intestinele imping bolul intestinal) precum si reglarii florei intestinale fibrele alimentare previn aparitia cancerului de colon dar si a altor patologii colonice.

4. Fibrele sunt utile in constipatie
      Pentru ca absorb o anumita cantitate de apa atunci cand ajung in tractul digestiv si se umfla, fibrele regleaza consistenta scaunului si totodata pentru ca isi maresc volumul faciliteaza motilitatea intestinului gros (miscarile colonice de eliminare a fecalelor sunt influentate de volumul bolului fecal), astfel persoana care consuma fibre va avea scaun mai des si de consistenta normala, scapand de constipatie.

5. Fibrele sunt alimente indicate pentru hemoroizi
      Hemoroizii sunt de fapt dilatatia vaselor de sange hemoroidale situate la nivelul anusului care prin marirea calibrului lor proemina in mucoasa anala. Aceste vene sunt dureroase si se pot sparge, sangerand, astfel apare in scaun sange proaspat. Pentru persoanele cu o astfel de suferinta se recomanda consumul de fibre alimentare care dau o consistenta moale fecalelor, astfel incat sa nu presioneze sau sa lezeze hemoroizii si totodata fibrele faciliteaza miscarile de difecatie ( de elimnare prin scaun) astfel incat persoana respectiva are scaun usor, fara a se incorda in incercarea eliminarii lui (aceste incordari abdominale cu orpirea respiratiei sunt deosebit de periculoase, crescand presiunea pe toate vasele interne, inclusiv hemoroizi pe care ii agraveaza si totodata daca persoana respectiva este cardiaca risca un infarct sau accidente cerebrale, nu de putin ori soldate cu moarte subita mai ales la persoanele in varsta).

6. Sindromul colonului iritabil si alte afectiuni colonice
      Din aceleasi motive pentru care fibrele alimentare sunt utile in preventia si tratarea constipatiei acestea sunt utile si in bolile infectioase ale colonului, sindromul colonului iritabil sau alte afectiuni ale tubului digestiv.

7. Utile in diabetul zaharat, scazand absobtia de glucoza

      Fibrele alimentare influenteaza atat absorbtia grasimilor cat si a glucozei la nivel intestinal, scazand in ambele cazuri absorbtia. Astfel iata inca un amanunt pentru care sunt utile atat in curele de slabire, dar si in bolile dislipidemice si in diabetul zaharat.
8. Bolile diareice

      Pentru ca fibrele alimentare se umfla cu lichide suficient cat sa aiba o consistenta semisolida ele sunt utile sin diaree, absorband lichidele si regland consistenta scaunului. 
      Dezavantajele fibrelor alimentare:
-tranzitul intestinal este reglat si de alti factori(grasimile, apa, diversi micronutrienti, educatia sistemului digestiv).
-capacitatea de a bloca absorbtia unor toxine este in concordanta cu capacitatea de a bloca si absorbtia mineralelor utile(cum ar fi calciul)
-pot deveni sursa de hrana pentru bacteriile producatoare de gaz.
-se pot absorbi in sange si face ravagii prin metabolismul tau.
      Alimente bogate in fibre : Semintele, nucile, alunele, spanacul, varza, condimentele de tip busuioc, oregano, morcovul, telina, ridichii, broccoli, conopida, fructele de padure, ciresele, visinele, prunele, rosiile, ardeiul, vinetele, dovleacul, ananasul, avocado, maslinele, cerealele
      Cantitatea de fibră recomandată zilnic pentru adulţi peste 50 de ani este de 30 grame pentru bărbaţi şi 21 de grame pentru femei. Pentru adulţii sub 50 de ani, doza recomandată este de 38 de grame pentru bărbaţi şi 25 de grame pentru femei.


Sarea....leac pentru toate Pizza perfectă pentru familia ta Spaghetti cu scoici Saint Jacques 9 sfaturi de nutritie corecta! Cartoful Combinatii de alimente compatibile si incompatibile 10 mituri despre nutritie Este sanatos uleiul alimentar? Calciul si magneziul, minerale esentiale pentru organism Rolul fierului in organism Rolul alimentatiei in fitness - Aminoacizii Importanta apei in curele de slabire Metode care te ajuta sa fii mai energic pe timpul zilei!!! Painea Alimentatia pe grupe sangvine Glucide Acneea nu e doar o boala a adolescentei Cura de slabit in numai 13 zile Regimul Okinawa Cafeaua!! Bananele-elixirul tineretii Ortorexia (obsesia) pentru alimentatia sanatoasa Importanta calciului! Caracteristicile marului Mierea si proprietatile sale Cocktail cu Pepene Verde Pepenele galben Totul despre soia Gulia!!! Morcovul!! Efectele scortisoarei!!! Varza-medicament miraculos! Dieta de iarna-ketogenica Efectele cepei!!! Usturoiul in viata noastra!!! Alimente sanatoase pentru a dormi mai bine Caracteristicile oului!! Avantajele ciocolatei!!! Dieta de ingrasare Cinci mituri populare despre nutritie, demontate Carbohidrati Componentele energizantelor!!! Ce sunt fibrele? Rolul vitaminelor in viata de zi cu zi!!! Lipidele Sarea iodata Miracolul Ceaiului verde!!! Proteinele Bulimia Importanta apei in viata noastra!!! Cerealele integrale pentru sanatatea dumneavoastra Dieta cu lamai Trucuri si sfaturi practice Dieta in cuplu Beauty Drinks - bauturi hipocalorice Diete pentru vara - scapa rapid de kilograme Alimentatia si sanatatea Prepararea salatelor (II) Prepararea salatelor (I)

Oferta speciala

Almette Smantana 150g ...

Pret: 6.8 Lei

Oferta speciala

Neumarkt 0.5l ...

Pret: 2.2 Lei

Oferta Speciala

Banane 1kg ...

Pret: 6.8 Lei

Oferta Speciala

7 Days Max Ciocolata 90g ...

Pret: 2.5 Lei