Painea

 

 

      Painea este un aliment popular in aproape toate societatile lumii cu exceptia Asiei care prefera orezul.
      Painea este un aliment de baza preparat prin coacerea, gatirea cu abur sau prajirea aluatului. Se prepara din aluat de faina de grau, dospita cu drojdie, lasata sa creasca si in final coapta in cuptor. Datorita nivelelor inalte de gluten care dau aluatului un aspect buretos si elastic, graul este cea mai frecvent folosita cereala pentru prepararea painii, dar aceasta poate fi facuta si din secara, orz, porumb sau ovaz de obicei, dar nu intotdeauna, in combinatie cu faina de grau. Ingredientele de baza sunt faina si apa, sarea fiind deseori prezenta, plus un agent de dospire cum ar fi drojdia. Painea mai poate contine condimente cum ar fi chimenul si seminte (susan, mac), folosite pentru decorare.
      Painea poate fi mancata fie simpla, fie unsa cu unt, gem, dulceata, jeleu, marmelada, miere sau unt de arahide.
      Painea neimpachetata se pastreaza in recipiente speciale pentru a-si mentine prospetimea cat mai mult. Se invecheste mai repede in frigider, dar astfel se fereste o vreme mai indelungata de mucegai.
      Painea alba este facuta din faina care contine numai miezul unei graunte (endosperma). Painea integrala contine toate componentele bobului de grau.
      Tipuri de paine:
      Painea de grau alba, obtinuta din faina alba, este saraca in vitamine, minerale, fibre, acizi grasi esentiali, substante antioxidante, dar bogata in amidon. Desi vitaminele si mineralele pot fi adaugate ulterior prin procesul de imbogatire sau fortifiere, este foarte greu de recreat echilibrul care exista intre aceste nutrimente esentiale.

      Painea de grau integrala este obtinuta din faina integrala (in compozitia careia se regaseste intreaga structura a bobului de cereale). Comparativ cu painea alba, contine de doua-trei ori mai mult fier si vitamine din complexul B (B1, B2, PP), de cinci ori mai mult magneziu, cu 50% mai mult calciu si fosfor.

      Indicatii:
• In cazul persoanelor care prezinta boala celiac este interzis consumul de produse (inclusiv paine) care contin gluten (grau, orz, ovaz, secara).
• Adultii fara boli digestive pot consuma paine intermediara sau integrala, fiind mai echilibrate din punct de vedere nutritiv. In cazul persoanelor obeze si a celor cu dislipidemie, ateroscleroza sau diabet, painea integrala are avantajul ca are mai putine calorii (245 Kcal/100 g comparativ cu 282 Kcal/100 g pentru painea alba) si de glucide digerabile.
• Painea integrala contine numeroase substante cu efecte antioxidante (vitamina E, tocotrienoli, acizi fenolici, seleniu si acid fitic) care previn aparitia cancerului (gastric, colonic, de san, de prostata, renal si de vezica urinara).
• In regimul de slabire este indicata painea de secara, care are putine glucide digerabile, cel mai mic index glicemic si este cel mai putin calorigena, continand totodata si cea mai mare cantitate de fibre – 6 g fibre/100 g paine.
• In cazul femeilor insarcinate este indicat consumul de paine integrala sau paine fortifiata cu acid folic (6-9 portii/zi).
• Pentru copii, painea care contine gluten poate fi introdusa in alimentatie dupa varsta de 6 luni. Initial, este indicata painea alba, fara fibre, iar dupa varsta de 12 ani este recomandat consumul de paine integrala.
• In afectiunile in care exista o intoleranta la materialul fibros (gastrite, ulcere gastrice si duodenale, enterocolite acute sau cronice, colite ulcero-hemoragice), painea alba va inlocui painea integrala.

      Recomandarile medicilor nutritionisti se refera la un necesar de 6-11 portii/zi de produse cerealiere si fainoase (inclusiv paine), dintre care trei sa fie reprezentate de cereale integrale (o portie = 1 felie de paine = 1 biscuit = jumatate de cana de cereale, orez sau paste fainoase fierte).

 


Sarea....leac pentru toate Pizza perfectă pentru familia ta Spaghetti cu scoici Saint Jacques 9 sfaturi de nutritie corecta! Cartoful Combinatii de alimente compatibile si incompatibile 10 mituri despre nutritie Este sanatos uleiul alimentar? Calciul si magneziul, minerale esentiale pentru organism Rolul fierului in organism Rolul alimentatiei in fitness - Aminoacizii Importanta apei in curele de slabire Metode care te ajuta sa fii mai energic pe timpul zilei!!! Painea Alimentatia pe grupe sangvine Glucide Acneea nu e doar o boala a adolescentei Cura de slabit in numai 13 zile Regimul Okinawa Cafeaua!! Bananele-elixirul tineretii Ortorexia (obsesia) pentru alimentatia sanatoasa Importanta calciului! Caracteristicile marului Mierea si proprietatile sale Cocktail cu Pepene Verde Pepenele galben Totul despre soia Gulia!!! Morcovul!! Efectele scortisoarei!!! Varza-medicament miraculos! Dieta de iarna-ketogenica Efectele cepei!!! Usturoiul in viata noastra!!! Alimente sanatoase pentru a dormi mai bine Caracteristicile oului!! Avantajele ciocolatei!!! Dieta de ingrasare Cinci mituri populare despre nutritie, demontate Carbohidrati Componentele energizantelor!!! Ce sunt fibrele? Rolul vitaminelor in viata de zi cu zi!!! Lipidele Sarea iodata Miracolul Ceaiului verde!!! Proteinele Bulimia Importanta apei in viata noastra!!! Cerealele integrale pentru sanatatea dumneavoastra Dieta cu lamai Trucuri si sfaturi practice Dieta in cuplu Beauty Drinks - bauturi hipocalorice Diete pentru vara - scapa rapid de kilograme Alimentatia si sanatatea Prepararea salatelor (II) Prepararea salatelor (I)

Oferta speciala

Almette Smantana 150g ...

Pret: 6.8 Lei

Oferta speciala

Neumarkt 0.5l ...

Pret: 2.2 Lei

Oferta Speciala

Banane 1kg ...

Pret: 6.8 Lei

Oferta Speciala

7 Days Max Ciocolata 90g ...

Pret: 2.5 Lei