Proteinele

 

      În componenta proteinelor intra aminoacizi. Din cei 20 de aminoacizi cunoscuti 8 sunt considerati esentiali, întrucât nu pot fi sintetizati în organismul omului si trebuie adusi zilnic cu alimentele. Acestia sunt valina, lizina, leucina, izoleucina, metionina, triptofanul, treonina, fenilalanina. Pentru copiii sub 1 an histidina este aminoacid esential. Ceilalti au fost numiti neesentiali întrucât pot fi sintetizati în organism din alte substante. Pentru sinteza proteinelor organismului este nevoie de aminoacizi esentiali si neesentiali în anumite proportii. O cantitate de proteine de 10% din aportul de calorii, sau aproximativ 0.8g/kgcorp de proteine pe zi, reprezinta cantitatea medie necesara pentru un adult, exceptand femeile insarcinate, persoanele care au suferit recent o interventie chirurgicala sau cele care efectueaza munci fizice grele.
      Proteinele formeaza matricea in jurul careia se depoziteaza calciul si fosforul care formeaza osul.
      Alimentele cu proteine de cea mai buna calitate, adica un echilibru optim al aminoacizilor, includ: ouale, carnea, pestele, fasolea si lintea.
      Sursele de proteine animale tind sa contina grasimi saturate nesanatoase. Sursele de proteine vegetale au tendinta sa contina in plus hidrati de carbon complecsi benefici si formeaza mai putini acizi decat carnea. Multe legume, in special cele ,,cu seminte” cum sunt fasolea, mazarea, porumbul si broccoli, au un continut mare de proteine care ajuta la neutralizarea excesului de acid.


Sarea....leac pentru toate Pizza perfectă pentru familia ta Spaghetti cu scoici Saint Jacques 9 sfaturi de nutritie corecta! Cartoful Combinatii de alimente compatibile si incompatibile 10 mituri despre nutritie Este sanatos uleiul alimentar? Calciul si magneziul, minerale esentiale pentru organism Rolul fierului in organism Rolul alimentatiei in fitness - Aminoacizii Importanta apei in curele de slabire Metode care te ajuta sa fii mai energic pe timpul zilei!!! Painea Alimentatia pe grupe sangvine Glucide Acneea nu e doar o boala a adolescentei Cura de slabit in numai 13 zile Regimul Okinawa Cafeaua!! Bananele-elixirul tineretii Ortorexia (obsesia) pentru alimentatia sanatoasa Importanta calciului! Caracteristicile marului Mierea si proprietatile sale Cocktail cu Pepene Verde Pepenele galben Totul despre soia Gulia!!! Morcovul!! Efectele scortisoarei!!! Varza-medicament miraculos! Dieta de iarna-ketogenica Efectele cepei!!! Usturoiul in viata noastra!!! Alimente sanatoase pentru a dormi mai bine Caracteristicile oului!! Avantajele ciocolatei!!! Dieta de ingrasare Cinci mituri populare despre nutritie, demontate Carbohidrati Componentele energizantelor!!! Ce sunt fibrele? Rolul vitaminelor in viata de zi cu zi!!! Lipidele Sarea iodata Miracolul Ceaiului verde!!! Proteinele Bulimia Importanta apei in viata noastra!!! Cerealele integrale pentru sanatatea dumneavoastra Dieta cu lamai Trucuri si sfaturi practice Dieta in cuplu Beauty Drinks - bauturi hipocalorice Diete pentru vara - scapa rapid de kilograme Alimentatia si sanatatea Prepararea salatelor (II) Prepararea salatelor (I)

Oferta speciala

Almette Smantana 150g ...

Pret: 6.8 Lei

Oferta speciala

Neumarkt 0.5l ...

Pret: 2.2 Lei

Oferta Speciala

Banane 1kg ...

Pret: 6.8 Lei

Oferta Speciala

7 Days Max Ciocolata 90g ...

Pret: 2.5 Lei